ΔΡΟΜΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

  •  ΚΥΝΗΓΙ ΣΤΑ ΤΥΦΛΑ

Οι πρόσκοποι της ενωμοτίας χωρίζονται σε δύο μέρη. Όλοι δένουν τα μάτια τους. Με το σφύριγμα αρχίζει ο ένας να ψάχνει να βρει κάποιος άλλο. Μόλις συναντηθούν προσπαθεί καθένας ψηλαφιστά να καταλάβει τον άλλο. Ο πρώτος που θα πει το όνομα του άλλου κερδίζει και λύνει τα μάτια του. Το παιχνίδι συνεχίζεται ώσπου να μείνει ο τελευταίος με δεμένα μάτια... ο χαμένος.

  •  ΤΡΙΑ ΠΑΛΑΜΑΚΙΑ

Ένας φύλακας τοποθετείται με την πλάτη προς τα υπόλοιπα παιδιά, που βρίσκονται σε απόσταση 15 μέτρων πίσω από μια γραμμή. Ο φύλακας χτυπάει τρία παλαμάκια κατά διάφορα χρονικά διαστήματα. Όσο ο φύλακας χτυπάει παλαμάκια τα παιδιά προχωρούν προς αυτόν. Όταν τελειώσει τα τρία κτυπήματα, γυρίζει απότομα και όποιον αντιληφθεί να κινείται, τον στέλνει πίσω από την γραμμή των 15 μέτρων. Όποιο παιδί φθάσει τον φύλακα, παίρνει τη θέση του και ξαναρχίζει το παιχνίδι από την αρχή. Όποιο παιδί κάνη τον φύλακα περισσότερες φορές σ' όλη την διάρκεια του παιχνιδιού κερδίζει.

  • ΚΥΝΗΓΗΤΟ ΜΕ ΔΙΑΚΟΠΗ

Το κυνηγητό αυτό είναι σαν το απλό κυνηγητό με τη διαφορά ότι ο κυνηγός είναι υποχρεωμένος να κυνηγήσει εκείνο το παιδί που πέρασε μεταξύ αυτού και του παιδιού που κυνηγούσε. Για να διακρίνεται ο κυνηγός κρατάει ένα μαντήλι και όταν χτυπήσει ένα παιδί του το δίνει και γίνεται εκείνο κυνηγός.

  •  ΚΟΤΑ-ΚΟΤΟΠΟΥΛΑ ΚΑΙ ΑΛΕΠΟΥ

Τα παιδιά (κοτόπουλα) πιάνονται από τη μέση. Ο πρώτος (κότα) προστατεύει τα κοτόπουλα ανοίγοντας στα πλάγια τα χέρια του. Η αλεπού προσπαθεί να πιάσει το τελευταίο παιδί της ουράς. Τα κοτόπουλα μετακινούνται δεξιά-αριστερά, χωρίς να αφήνουν τη μέση του προηγούμενου, για να αποφύγουν το πιάσιμο από την αλεπού. Όταν η αλεπού πιάσει το τελευταίο κοτόπουλο, τότε γίνεται κότα και το κοτόπουλο αλεπού.

  •  ΚΥΝΗΓΗΤΟ ΤΑΜΠΟΥ

Ένα παιδί ορίζεται στην αρχή για κυνηγός. Ο κυνηγός προσπαθεί να χτυπήσει όποιο παιδί μπορέσει. Όποιο παιδί χτυπηθεί παίρνει την θέση του κυνηγού. Όταν όμως ένα παιδί κινδυνεύει να χτυπηθεί και θέλει να προφυλαχθεί, μπορεί να πάρει μια στάση "ταμπού" που την ορίζουν απ' την αρχή του παιχνιδιού π.χ. να σηκώσει το δεξί πόδι, να πέσει κάτω με την πλάτη, να πιάσει με το δεξί του χέρι το αριστερό του πόδι κλπ. Τα όρια του γηπέδου πρέπει να είναι προκαθορισμένα όποιο παιδί περάσει τα όρια θεωρείται χτυπημένο.

  •  ΚΥΝΗΓΙ ΠΟΥΛΙΩΝ

Στην πλάτη κάθε παιδιού καρφιτσώνουμε ένα χαρτάκι με το όνομα ενός πουλιού. Στο σύνθημα του ενωμ/χη, κάθε παιδί προσπαθεί να διαβάσει τα χαρτάκια των άλλων, φυλάγοντας όμως συγχρόνως την πλάτη του ώστε να μη του διαβάσουν το δικό του. Όποιο παιδί καταγράψει τα περισσότερα πουλιά κερδίζει.

  •  ΚΟΥΤΣΗ ΑΛΕΠΟΥ

Ένα παιδί με κλήρο γίνεται αλεπού. Τα άλλα σκορπίζουν στο γήπεδο. Η αλεπού βγαίνει από την φωλιά της κάνει τρία βήματα και κατόπιν κυνηγάει τα άλλα παιδιά με κουτσό. Όποιο παιδί χτυπηθεί από την αλεπού τρέχει να σωθεί μέσα στη φωλιά γιατί τα άλλα παιδιά το χτυπούν. Όταν φθάσει στη φωλιά γίνεται αλεπού και κάνει ότι έκανε η πρώτη αλεπού.


ΡΙΠΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

  •  ΤΑ ΣΤΕΦΑΝΑΚΙΑ

Επάνω σ' ένα αριθμημένο πίνακα 0,40Χ0,60μ. υπάρχουν 5 κάθετα ξύλα ύψους 0,10μ. και 5 μικρά στεφανάκια από σχοινί ή από λάστιχο διαμέτρου 0,15-0,20. Κάθε παιδί με τη σειρά του προσπαθεί να κρεμάσει τα 5 αυτά στεφανάκια από μια ορισμένη απόσταση (3 περίπου μέτρα), επάνω στα κάθετα ξύλα. Το παιδί ή η ομάδα που θα συγκεντρώσει τους περισσότερους βαθμούς κερδίζει.

Παραλλαγή: Το ίδιο παιχνίδι παίζεται ως εξής: Αντί να υπάρχουν στον πίνακα κάθετα ξύλα, υπάρχουν τρύπες μέσα στις οποίες τα παιδιά ρίχνουν τοπάκια του τένις.

  •  Ο ΤΥΦΛΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΣ

Αρκετά μαντήλια προσκοπικά έχουν τυλιχθεί για να σχηματίσουν μικρές μπαλίτσες. Ένας πρόσκοπος με δεμένα μάτια έχει κοντά του τα ... πυρά αυτά. Οι υπόλοιποι πρόσκοποι σχηματίζουν γύρω του κύκλο σε απόσταση 20μ. Ο ενωμοτάρχης σφυράει και κάθε φορά όλοι κάνουν, ένα αθόρυβο βήμα. Ο δράκος αν ακούσει θόρυβο εκσφενδονίζει ένα μπαλάκι. Αν πετύχει τον παίκτη αυτός φεύγει ενώ ο δράκος έχει κερδίσει 5 βαθμούς. Μεταξύ των σφυριγμάτων υπάρχει ένας χρόνος κενός για άνετο παίξιμο του δράκοντα.


ΠΑΛΑΙΣΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

  • ΤΑ ΚΟΚΟΡΙΑ

Δύο παιδιά τοποθετούνται σε βαθύ κάθισμα μέσα σ' έναν κύκλο διαμέτρου 2 μέτρων. Κάθε παιδί προσπαθεί με σπρωξίματα των χεριών να βγάλει τον αντίπαλο του έξω από τον κύκλο, χωρίς να τεντώσει τα πόδια του ή να πέσει στο έδαφος.

  • ΤΡΑΒΗΓΜΑΤΑ

Δύο παιδιά πατούν πάνω σε μία γραμμή με τα πόδια ανοικτά. Πιάνονται με το δεξί χέρι και προσπαθούν το ένα να τραβήξει το άλλο προς το μέρος του. Όποιο μετακινήσει έστω και το ένα πόδι από το έδαφος χάνει.

  • ΩΘΗΣΗ

Με διασταυρωμένα τα χέρια στο στήθος, ο ένας προσπαθεί να βγάλει τον άλλο από το κύκλο που βρίσκονται.

  • ΩΘΗΣΗ-ΚΟΥΤΣΟ

Με σταυρωμένα τα χέρια πίσω και σε θέση κουτσό, ο ένας παίκτης προσπαθεί να βγάλει τον άλλο από τον κύκλο.

  • ΦΩΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΟ

Τρία ή και περισσότερα παιδιά πιάνονται από τα χέρια γύρω από ένα κύκλο. Στο σύνθημα του ενωμ/χη όλοι τραβούν, ώστε να αναγκάσουν τους αντιπάλους τους να πατήσουν τη γραμμή ή μέσα στον κύκλο. Όποιος πατήσει χάνει βαθμό.

  • ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΣΗΜΑΙΕΣ

Ένα σχοινί 12 μέτρων δεμένο στις δύο άκρες του σχηματίζει ένα τρίγωνο. Μέσα από κάθε γωνία τοποθετείται ένα παιδί. Σε απόσταση 2 μέτρων από κάθε γωνία είναι τοποθετημένο ένα σημαιάκι. Στο σύνθημα του ενωμ/χη κάθε παιδί προσπαθεί να πιάσει το σημαιάκι που έχει μπροστά του.

  • ΠΤΩΣΗ ΑΠΟ ΠΡΗΝΗΔΟΝ

Όλα τα παιδιά σε κύκλο και στη θέση του Πρηνηδόν. Κάθε παιδί προσπαθεί να κάνει τον διπλανό του να ακουμπήσει τα γόνατά του στο έδαφος ή να μετακινήσει τα πόδια του.

  • ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΜΕΤΩΠΟΥ

Η ενωμοτία χωρίζεται σε δύο ομάδες. Η μια ομάδα κλείνει τα μάτια της με το μαντήλι και ανοίγουν τα πόδια τους. Τα μέλη της άλλης ομάδας προσπαθούν να περάσουν κάτω από τα πόδια των άλλων χωρίς να γίνουν αντιληπτοί. Αν γίνουν αντιληπτοί τότε πιάνονται με τα δύο χέρια και πάνε στην αρχή περιμένοντας τη σειρά τους. Κερδίζει η ομάδα που επιτύχει τις περισσότερες διασπάσεις μέσα σε τρία λεπτά.


ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΠΑΛΑ

  •  ΠΕΤΑΞΕ Η ΜΥΓΑ

Τα παιδία τοποθετούνται σε κύκλο με τις παλάμες ενωμένες σαν να κρατούν μια μύγα. Ο ενωμ/χης τοποθετείται στο κέντρο του κύκλου με μια μπάλα στα χέρια. Από τη θέση αυτή προσποιείται ότι μεταβιβάζει την μπάλα σ' ένα παιδί του κύκλου ενώ την ρίχνει σε άλλο. Εάν κατά την προσποίηση το παιδί ανοίξει τις παλάμες του για να πιάσει την μπάλα και του φυγή η "μύγα" τότε χάνει ένα βαθμό. Χάνει επίσης ένα βαθμό, όταν δεν πιάσει την μπάλα που του μεταβιβάζει στην πραγματικότητα ο ενωμ/χης. Σε κάθε πιάσιμο της μπάλας και γρήγορη μεταβίβαση της στον ενωμ/χη κερδίζει ένα βαθμό. Το παιδί που θα συγκεντρώσει πρώτο 6 βαθμούς παίρνει τη θέση του ενωμ/χη στο κέντρο.

  •  ΚΑΓΚΟΥΡΟ

Η ενωμοτία μπαίνει σε μία σειρά. Με το σφύριγμα του ενωμοτάρχη ο πρώτος βάζει την μπάλα ανάμεσα στα πόδια του, λίγο πιο πάνω από τα γόνατα και τρέχει μέχρι ένα σημείο. Στην επιστροφή δίνει την μπάλα στον επόμενο και συνεχίζουν μέχρι να παίξουν όλα τα παιδιά της ενωμ/τιας.

  •  ΚΟΡΟΪΔΟ

Οι παίκτες σχηματίζουν κύκλο και μεταβιβάζουν την μπάλα ο ένας στον άλλο. Στο κέντρο του κύκλου τοποθετείται ένα παιδί. Κατά την διάρκεια της μεταβίβασης δεν πρέπει να πιάσει την μπάλα το παιδί που βρίσκεται στο κέντρο. Αν την πιάσει αλλάζει θέση με αυτόν που την πέταξε.

  •  ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ ΕΔΑΦΟΥΣ

Η εν/τία χωρίζεται σε δύο ομάδες. Κάθε ομάδα διαθέτει μία μπάλα ή ένα μπαλάκι. Με το σύνθημα κάθε πρόσκοπος με τη σειρά του, πετάει τη μπάλα όσο γίνεται πιο ψηλά και μπροστά ώστε τρέχοντας να την ξαναπιάσει χωρίς να κτυπήσει το έδαφος. Με το πιάσιμο κοκαλώνει. Εκεί παραδίδει την μπάλα στον επόμενο για να συνεχίσει την κατάκτηση του εδάφους κατ’ αυτόν τον τρόπο. Αν πέσει η μπάλα επιστρέφει στο προηγούμενο σημείο εκεί που περιμένει ακόμα ο προηγούμενος. Κερδίζει το μέρος που προχώρησε περισσότερο από την αρχική γραμμή.

  •  Ο ΦΥΛΑΚΑΣ ΤΟΥ ΠΥΡΓΟΥ

Πάνω σε μία βάση τοποθετούνται 3 μπάλες ή 3 κορύνες. Ένα παιδί γίνεται "Φύλακας του Πύργου". Τα άλλα παιδιά σχηματίζουν κύκλο γύρω από την βάση και από απόσταση περίπου 8 μέτρων προσπαθούν να ρίξουν μια από τις τρεις μπάλες, με μια μπάλα που διαθέτουν. Ο φύλακας αποκρούει τις βολές. Όταν ένα παιδί του κύκλου ρίξει μία από τις τρεις μπάλες, γίνεται φύλακας.

  •  ΚΥΝΗΓΙ ΜΕ ΤΗΝ ΜΠΑΛΑ

Οι παίκτες συγκεντρώνονται μέσα σε κύκλο. Ο ενωμ/χης ρίχνει τη μπάλα προς τα επάνω έτσι ώστε να πέσει περίπου στο κέντρο του κύκλου. Κατά την επιστροφή της ένας παίκτης-τον οποίο έχει φωνάξει ο ενωμ/χης- την πιάνει, ενώ οι άλλοι τρέχουν να σωθούν. Ο παίκτης που την έπιασε προσπαθεί να χτυπήσει εκείνους που τρέχουν. Όταν κτυπήσει ένα παίκτη, τότε ο κτυπημένος βγαίνει από το παιχνίδι. Εάν δεν επιτύχει στην προσπάθεια του, αρχίζει πάλι από την αρχή το ρίξιμο ο ενωμ/χης. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρις ότου παραμείνει ένας νικητής.

  •  ΑΣΠΙΔΟΦΟΡΟΣ

Ένα παιδί που ορίζεται με κλήρο, κρατάει ένα καπάκι κατσαρόλας και ονομάζεται Ασπιδοφόρος. Άλλο ένα παιδί κρατάει ένα τοπάκι του τένις. Στο σύνθημα του ενωμ/χη, ο ασπιδοφόρος προφυλάγεται με την ασπίδα του από το τοπάκι, που του πετούν τα άλλα παιδιά. Όταν ένα παιδί κατορθώσει και τον χτυπήσει σε οποιοδήποτε μέρος του σώματός του, τότε γίνεται αυτό ασπιδοφόρος. Κερδίζει το παιδί που θα κρατήσει περισσότερη ώρα την ασπίδα.

  •  1-2-3-4-5

Η ενωμοτία χωρίζεται σε δύο ομάδες. Ο ενωμοτάρχης πετά μια μπάλα στον αέρα. Ο πρόσκοπος που θα την πιάσει αρχίζει να μετρά ως το πέντε ενώ ταυτόχρονα οι άλλοι προσπαθούν να του πάρουν την μπάλα.

  •  ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΜΕ ΤΟ ΜΠΑΛΑΚΙ

Κάθε πρόσκοπος με τη σειρά του τοποθετεί ένα μπαλάκι πάνω στο παπούτσι του. Σηκώνει το πόδι του όσες περισσότερες φορές μπορεί κερδίζοντας κάθε φορά ένα βαθμό. Έτσι μπορεί να ανακηρυχθεί ο ... πρωταθλητής της εν/τίας στην ισορροπία.

  •  ΚΟΡΟΪΔΟ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ

Η ενωμοτία χωρίζεται σε δύο ομάδες και σκορπίζονται μέσα στο γήπεδο της καλαθοσφαίρησης. Το παιχνίδι αρχίζει με αναπήδηση της μπάλας μεταξύ των δύο αντιπάλων παικτών. Η ομάδα που θα πάρει την μπάλα την μεταβιβάζει από παίκτη σε παίκτη. Η αντίπαλος ομάδα προσπαθεί να την κατακτήσει για να κάνει το ίδιο, που έκανε και η προηγούμενη. Η ομάδα που θα την διατηρήσει επί περισσότερο χρονικό διάστημα θεωρείται νικήτρια.

ΠΗΓΗ: Σώμα Ελλήνων Προσκόπων, 9η Σχολή Βασικής Εκπαίδευσης κλ.Προσκόπων

 

Μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter